8 februari 2019
Case Study

Klantspecifiek en flexibel aanbod – QuaLiliy

“Een vraag gestuurde markt vraagt om klantspecifiek en flexibel aanbod” aldus Raymond Vijverberg van Qualily B.V. en lid van de stuurgroep Floriday.

De keuze om steeds meer op de vraag van de klant te leveren en minder via de klok zorgt bij Qualily voor een stabielere afzet en verbeterde continuïteit. Raymond is niet onbekend op het gebied van digitalisering. Als lid van de stuurgroep van Floriday kan hij de ontwikkelingen nauw in de gaten houden en weet hij precies wat er speelt. Om in de toekomst op deze groei strategisch voorbereid te zijn, heeft Qualily afgelopen zomer toch voor GreenMaster gekozen. Directe (klantspecifieke) koppelingen, compleet inzicht en een breed assortiment aan kunnen bieden. Dat waren de belangrijkste vereisten voor een nieuw systeem.

“De directe koppelingen van GreenMaster voorzien in het creëren van een vraag gestuurde markt en zijn zelf heel eenvoudig te beheren, realiseren en in te richten zonder dat je daar een helpdesk voor hoeft in te schakelen”

Flexibel aanbod, minimale inspanning

‘Wij gebruiken veel directe koppelingen die essentieel zijn om directe verkoop te genereren” verteld Martijn Kwakernaat, verkoopverantwoordelijke bij Qualily. Met deze sierteelt software kunnen wij ons assortiment flexibel aanbieden. Denk aan bosniveau’s of halve fusten. Hierdoor kunnen klanten direct zien of er van die soort per bos, half fust of heel fust kan besteld worden. Ook kunnen wij de koppelingen van verschillende klanten samenvoegen in specifieke prijs/klantgroepen. Hierdoor is het beschikbaar stellen van ons dagelijks aanbod maar een minimale inspanning. Naast het gebruik van de directe koppeling kunnen onze klanten ook gebruik maken van de geïntegreerde webshop. Zoals ook andere gebruikers van de sierteelt software zeggen, benadrukt Raymond tenslotte nog de kracht van GreenMaster: Eenvoud en duidelijkheid. “Binnen enkele dagen heb je alle mogelijkheden van de applicatie onder de knie”.

Qualily B.V. teelt op een oppervlakte van 10 hectare, verdeeld over 5 productielocaties in het Westland. Zij bieden een breed assortiment hoogwaardige lelies. Het aantal lelies dat Qualily afzet is ongeveer 14 miljoen stelen per jaar.

FinMaster

Naast GreenMaster gebruikt Qualily ook FinMaster boekhoudsoftware. Een partner product van 9 Knots Solutions B.V.. De dagelijkse product afrekeningen van Royal FloraHolland worden elke dag automatisch in FinMaster geïmporteerd. Dit levert een aanzienlijke tijdsbesparing voor de financiële administratie op. FinMaster is een online boekhoudpakket dat direct gekoppeld is met GreenMaster.

“Binnen enkele dagen heb je alle mogelijkheden van de applicatie onder de knie!”

HortiContact en beursactie

GreenMaster en FinMaster zijn van 19 tot en met 21 februari 2019 aanwezig op de HortiContact en hebben een speciale beursactie. Ten eerste ontvang je bij het afsluiten van een abonnement op GreenMastereen gratis iPad. Ten tweede krijg je bij het afsluiten van een abonnement op FinMaster de eerste 2 maanden gratis. Je vindt ons in stand D145. Mocht je niet in de gelegenheid zijn ons op de beurs te bezoeken, kunnen wij bijvoorbeeld ook bij je langskomen. Ook kun je via onze website of telefonische contact met ons opnemen.

In contact komen met Qualily?
Qualily B.V.
Van Ruyvenlaan 7
2685 LC Poeldijk
06-51511422
www.qualily.nl
info@qualily.nl

De reacties zijn uitgeschakeld.